Saturday, December 25, 2010

JAIS

KEJADIAN 24 DISEMBER 2010

pada satu malam waktu aku tido aku bermimpi aku bace surah yasin ...btul2 aku abis baca yasin abang aku gerakkan aku untuk semayang subuh....rase macam baru dapat hidayah.....dah kadi kebiasaan lepas subuh tido balik sampai ayah aku masok bilik aku kejutkan aku sebelum dia pegi keje....

lepas semayang asar aku pun duduk atas katil aku pikir camne aku boleh bace yasin dalam mimpi.......dh la dri awal sampai habis....pelik tul.....hhhmmm.......dh penat aku fikir aku pun ambik bola keranjang aku gi main kat depan umah ......aku takat belatih drible jer ,,....aku main blatih drible ngan abang aku.....ktorang main sampai dekat nk azan magrib......tengah syok main aku nampak 5 orang pakai jubah tengah jalan ke arah aku......

( aku x de pic btul tpi dorang pakai sebiji cam tuh ) 

hhhmmmmm.....mmg btul dorang tuh dtg jumpe aku......dorang datang cakap 
" Assalammualaikum saudara" 
aku pun jawab " mualaikumsalam " 

hhhmmm....dorang perkenalkan diri dorang pastu dye tanye nme aku pulak...mesti la aku ksi tau nme aku....
dkat 5 minit dorang tarbiah aku...dorang cakap pasal kejadian hujan , siang malam ........lepas tuh ajak aku pegi surau untuk semayang magrib , lepas semyang magrib dorang nk wat ceramah.....
aku dengan pakai baju singlet ngan seluar pendek and basah peluhnye nk gi surau mmg jawapan nye X la,,...
dah la dorang tuh ajak aku pegi waktuh tu jugak,......huh....
tu lah kisah 24 disember 2010

2 comments: